הפרסום בטיקטוק מבוסס על רעיון פשוט: יצירת סרטונים קצרים ומושכים של כמה שניות עד דקה עם אפשרות להוסיף מוזיקה ואפקטים ויזואליים. בתחילת דרכה המשתמשים בטיקטוק היו בעיקר ילדים ובני נוער צעירים, אבל היום מדובר ברשת חברתית ענקית שכ-66% מהמשתמשים בה הם בני 20+ ורבים מהעסקים הבינו את ההזדמנויות העסקיות של השיווק בטיקטוק.
בהמשך נסביר איך עובד הפרסום בטיקטוק, לאיזה עסקים זה מתאים וכיצד עושים את זה נכון?
איך טיקטוק שוברת את הרשת – וכיצד הופכים אותה למכונת מכירות?
כיום גולשים בטיקטוק מעל 800 מיליון בני אדם מדי חודש, עם מעל מיליארד צפיות בכל יום. אנשים הורידו את האפליקציה מעל 2 מיליארד פעמים בגוגל ובאפסטור.
שימו לב לנתון המדהים הבא: משתמשי טיקטוק מבזבזים בממוצע מעל 400 מיליון דולר באפליקציה. סין היא המובילה ואחריה ארצות הברית ובריטניה. שיווק נכון בטיקטוק יכול להביא לכם חשיפה מדהימה!
אז איך משווקים בטיקטוק? בגדול, השיווק מתבסס על סרטונים קצרים. סרטונים מוצלחים יכולים לזכות לחשיפות גדולות מבחינה אורגנית ומבחינת הפרסום. בטיקטוק צריך לחדש ולדעת להיות יצירתי, כל מה שקשור למוזיקה והומור תופס הכי חזק. האלגוריתם יודע לזהות מה מעניין את המשתמשים, ולפי זה הוא מציג המלצות לסרטונים חדשים..
לכן חשוב להבין מה הקהל שלכם רוצה, ולעשות על זה סרטון הומוריסטי או ייחודי שמלמד כיצד לפתור את הבעיה. אחרי שצילמתם צריך לעשות עריכה מקצועית באפליקציה (או בתוכנות חיצוניות) ולהשתמש בפילטרים הנכונים, להוסיף אפקטים, כתוביות וכל מה שנדרש על מנת ליצור סרטון שיווקי שיהפוך לוויראלי ברשת.
מכיוון שטיקטוק היא פלטפורמה שמבוססת במידה רבה על סרטונים עם שמע, לבחירת הפסקול הנכון שמלווה את הסרטון יש חשיבות רבה והיא יכולה להרים את התוכן, להכניס אותו לטרנד, ולשדרג את הסיכוי שלו להגיע לחשיפה רחבה. בנוסף, בדיוק כמו באינסטגרם, גם בטיקטוק יש משמעות גדולה לשימוש נכון בתגיות (האשטגים), שיכולים למקם את הסרטון בהקשרים הנכונים ולהגביר את הסיכוי שלו להיתפס בעיני הקהל הרלוונטי.
איך עובד הפרסום הממומן בטיקטוק?
קידום ממומן בטיקטוק עובד דרך מנהל המודעות (TikTok Ads Manager), בדומה לפייסבוק. תחילה בוחרים יעד (תנועה, לידים, המרות וכו'), מגדירים קהל לפי תחומי עניין, גיל, מיקום ועוד, ומעלים סרטון איכותי עם קריאייטיב מנצח שיקודם בפיד. האלגוריתם מציג את המודעה לקהל הרלוונטי בזמן הנכון. המחיר משתנה לפי תחרות וקהלים, ומתחיל מכמה עשרות שקלים ביום. קמפיינים חכמים שעברו אופטימיזציה יכולים להביא תוצאות גם בתקציבים קטנים, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים.
למה כדאי לפרסם בטיקטוק?
יש רגעים שבהם צריך לעצור ולשאול: איפה הקשב של הקהל שלי באמת נמצא? היום, התשובה היא ברורה – בטיקטוק.
לא כי כולם שם סתם גוללים, אלא כי האנשים שם מרוכזים. הם צמאים לרגש, לסיפוק או לסיפור טוב. הם באים לשם כדי להרגיש משהו, וזו בדיוק ההזדמנות שלך לפרוץ את חומת הציניות של הרשת, ולתפוס אותם בדיוק ברגע שהם מוכנים להקשיב.
טיקטוק לא עוד רשת חברתית. זו מערכת דינאמית שמבינה את התנהגות הגולשים, לא רק נתונים. אם יש לך מסר חד, אותנטי, אמיתי האלגוריתם שלה ייקח אותו הכי רחוק שהוא יכול להגיע. לא צריך תקציבי עתק. צריך להבין איך לספר סיפור שיזרום בקצב הנכון, בשפה הנכונה, ובפורמט שהרשת הזו אוהבת.
מה שטוב עוד יותר? שם לא משנה אם אתה מותג ענק או יוצר מהספה בסלון. אם אתה טוב אתה עולה. נקודה. הקהל בטיקטוק לא מתעניין בשמות, הוא מתעניין במה שמרגיש נכון. וזה בדיוק המקום שבו נרצה להיות!
איך לשווק בטיקטוק כמו מקצוענים? 5 טיפים לפרסום מנצח
3 השניות הראשונות קובעות אם אתה ויראלי או שקוף
טיקטוק הוא לא מקום לסיפורים ארוכים. המשתמשים מחליקים הלאה אם לא תפסנו אותם מיד. תפתח עם פריים מסקרן, פתיח מפתיע או טקסט שזורק שאלה ישר לפנים. תגרום להם לעצור ואז תספר את הסיפור.
“למכור בלי למכור” – הכוח של תוכן שיווקי שנראה כמו תכנית בידור
הסוד הוא לפרסם בלי שזה ירגיש כמו פרסומת. המשתמשים לא מחפשים מודעות הם מחפשים תוכן שמעניין, מבדר או נותן ערך. כשאתה נותן פתרון לבעיה, חושף טיפ לא מוכר, או מצחיק את הקהל אתה מקבל את הקשב שלהם בלי לבקש. ומשם אפשר גם למכור.
תשתול את המסר בתוך טרנד ותרכב על הגל
לא כל טרנד מתאים לכל מותג. אבל כשאתה בוחר טרנד נכון כזה שמתחבר לערכים ולמוצר שלך אתה לא רק גולש על החשיפה של הפלטפורמה, אתה מצטרף לשיחה שכבר מתרחשת. וזה עושה הבדל עצום לאלגוריתם וגם לאמינות שלך מול הקהל.
קריאה לפעולה שגורמת להם לרצות עוד ולא לברוח
בסוף כל סרטון, אל תזרוק סתם "לחצו כאן". תבנה נרטיב שמוביל לפעולה כמו מדרגה אחרונה במדרגות שלקחת אותם בהן. אם נתת ערך, הזמן אותם ללמוד עוד. אם הצגת מוצר, הדגש את הבידול והנעה לפעולה בצורה רגשית. הכל חייב להרגיש טבעי, לא דוחף.
אל תתאהב בקריאייטיב – תתאהב במה שמביא תוצאות
היופי בטיקטוק הוא שהכול מדיד. כמה זמן צפו? מתי נטשו? מה הוביל לקליקים? ואיפה קרה ה-conversion? כשאתה עוקב אחרי הדאטה ולומד ממנו אתה לא יורה בחושך, אתה בונה מנוע של תוכן שיווקי שלא רק נראה טוב הוא מוכיח את עצמו במספרים.
למה כדאי לכם לפרסם בטיקטוק עם ויראלי?
בויראלי אנחנו לא סתם מעלים סרטונים, אנחנו יוצרים תוכן שטס באלגוריתם ומביא תוצאות. עם מעצבת גרפית שמבינה טרנדים, כותבי תוכן שיודעים לשכנע, ומנהלי קמפיינים שמודדים כל צפייה וממירים אותה לפעולה, אין לנו ספק שנוכל לספק לכם תוצאות שיווקיות יותר ממדהימות.
פרסום סרטונים בטיקטוק זה משחק של דיוק, קצב ורגש ואנחנו יודעים בדיוק איך לשחק אותו נכון.

