שיווק בטיקטוק

תמונה של Leora
Leora

טיקטוק היא רשת חברתית שמבוססת על רעיון פשוט: יצירת סרטונים קצרים של כמה שניות עד דקה עם אפשרות להוסיף מוזיקה ואפקטים מיוחדים. בתחילת דרכה המשתמשים היו בעיקר ילדים ובני נוער, אבל היום מדובר באפליקציה שכ-66% מהמשתמשים בה הם בני 20 ומעלה ורבים מהעסקים הבינו את ההזדמנויות העסקיות של השיווק בטיקטוק..

טיקטוק, פרסום, פרסום בטיקטוק, טרנדים בטיקטוק, טרנדים

איך טיקטוק שובר את הרשת? המספרים שלא הכרת על טיקטוק

כיום משתמשים בטיקטוק מעל 800 מיליון בני אדם מדי חודש, עם מעל מיליארד צפיות בכל יום. אנשים הורידו את האפליקציה מעל 2 מיליארד פעמים בגוגל ובאפסטור.

שימו לב לנתון המדהים הבא: משתמשי טיקטוק מבזבזים בממוצע מעל 400 מיליון דולר באפליקציה. סין היא המובילה ואחריה ארצות הברית ובריטניה. שימוש נכון בשיווק בטיקטוק יכול להביא לכם חשיפה מדהימה.

אז איך משווקים בטיקטוק? בגדול, השיווק מתבסס על סרטונים קצרים. הם זוכים לחשיפות גדולות מבחינה אורגנית ומבחינת הפרסום. בטיקטוק צריך לחדש ולהיות יצירתי. כל מה שקשור למוזיקה והומור תופס הכי חזק. האלגוריתם יודע לזהות מה מעניין את המשתמשים, ולפי זה הוא מציג המלצות לסרטונים.

לכן חשוב להבין מה הקהל שלכם רוצה, ולעשות על זה סרטון הומוריסטי או אולי משהו רציני שמלמד כיצד לפתור את הבעיה. אחרי שצילמתם צריך לעשות עריכה מובנת באפליקציה כמו פילטרים וכן האצה או האטה של הסרטון, להוסיף אפקטים, כתוביות ועוד.

מכיוון שטיקטוק היא פלטפורמה שמבוססת במידה רבה על מוזיקה, לבחירת הפסקול הנכון שמלווה את הסרטון יש חשיבות רבה היא יכולה להרים את התוכן, להכניס אותו לטרנד, ולשדרג את הסיכוי שלו להגיע לחשיפה רחבה. בנוסף, בדיוק כמו באינסטגרם, גם בטיקטוק יש משמעות גדולה לשימוש נכון בתגיות (האשטגים), שיכולות למקם את הסרטון בהקשרים הנכונים ולהגביר את הסיכוי שלו להיתפס בעיני הקהל הרלוונטי.

איך עובד הפרסום הממומן בטיקטוק?

קידום ממומן בטיקטוק עובד דרך מנהל המודעות (TikTok Ads Manager), בדומה לפייסבוק. בוחרים יעד (תנועה, לידים, המרות וכו'), מגדירים קהל לפי תחומי עניין, גיל, מיקום ועוד, ומעלים סרטון קריאייטיבי שיקודם בפיד. האלגוריתם מציג את המודעה לקהל הרלוונטי בזמן הנכון. המחיר משתנה לפי תחרות וקהלים, ומתחיל מכמה עשרות שקלים ביום. קמפיינים חכמים עם אופטימיזציה יכולים להביא תוצאות גם בתקציבים קטנים.

למה כדאי לפרסם בטיקטוק?

יש רגעים שבהם צריך לעצור ולשאול: איפה הקשב של הקהל שלי באמת נמצא? היום, התשובה היא ברורה – טיקטוק.

לא כי כולם שם סתם גוללים, אלא כי האנשים שם מרוכזים. הם צמאים לרגש, לסיפור, לאמת. הם באים לשם כדי להרגיש משהו, וזו בדיוק ההזדמנות שלך לפרוץ את חומת הציניות של הרשת, ולתפוס אותם בדיוק ברגע שהם מוכנים להקשיב.

טיקטוק זו לא סתם עוד רשת חברתית. זו מערכת דינאמית שמבינה התנהגות, לא רק נתונים. אם יש לך מסר חד, אותנטי, אמיתי האלגוריתם שלה ייקח אותו הכי רחוק שהוא יכול להגיע. לא צריך תקציבי עתק. צריך להבין איך לספר סיפור שיזרום בקצב הנכון, בשפה הנכונה, ובפורמט שהרשת הזו אוהבת.

מה שטוב עוד יותר? שם לא משנה אם אתה מותג ענק או יוצר מהספה בסלון. אם אתה טוב אתה עולה. נקודה. הקהל בטיקטוק לא מתעניין בשמות, הוא מתעניין במה שמרגיש נכון. וזה בדיוק המקום שבו נרצה להיות.

איך לשווק נכון בטיקטוק? 5 טיפים לפרסום מנצח

קידום ממומן בטיקטוק שמביא תוצאות

3 השניות הראשונות קובעות אם אתה ויראלי או שקוף

טיקטוק הוא לא מקום לסיפורים ארוכים. המשתמשים מחליקים הלאה אם לא תפסנו אותם מיד. תפתח עם פריים מסקרן, פתיח מפתיע או טקסט שזורק שאלה ישר לפנים. תגרום להם לעצור ואז תספר את הסיפור.

“למכור בלי למכור” – הכוח של תוכן שיווקי שנראה כמו תכנית בידור

הסוד הוא לפרסם בלי שזה ירגיש כמו פרסומת. המשתמשים לא מחפשים מודעות הם מחפשים תוכן שמעניין, מבדר או נותן ערך. כשאתה נותן פתרון לבעיה, חושף טיפ לא מוכר, או מצחיק את הקהל אתה מקבל את הקשב שלהם בלי לבקש. ומשם אפשר גם למכור.

תשתול את המסר בתוך טרנד ותרכב על הגל

לא כל טרנד מתאים לכל מותג. אבל כשאתה בוחר טרנד נכון כזה שמתחבר לערכים ולמוצר שלך אתה לא רק גולש על החשיפה של הפלטפורמה, אתה מצטרף לשיחה שכבר מתרחשת. וזה עושה הבדל עצום לאלגוריתם וגם לאמינות שלך מול הקהל.

קריאה לפעולה שגורמת להם לרצות עוד ולא לברוח

בסוף כל סרטון, אל תזרוק סתם "לחצו כאן". תבנה נרטיב שמוביל לפעולה כמו מדרגה אחרונה במדרגות שלקחת אותם בהן. אם נתת ערך, הזמן אותם ללמוד עוד. אם הצגת מוצר, הדגש את הבידול והנעה לפעולה בצורה רגשית. הכל חייב להרגיש טבעי, לא דוחף.

אל תתאהב בקריאייטיב – תתאהב במה שמביא תוצאות

היופי בטיקטוק הוא שהכול מדיד. כמה זמן צפו? מתי נטשו? מה הוביל לקליקים? ואיפה קרה ה-conversion? כשאתה עוקב אחרי הדאטה ולומד ממנו אתה לא יורה בחושך, אתה בונה מנוע של תוכן שיווקי שלא רק נראה טוב הוא מוכיח את עצמו במספרים.

למה כדאי לכם לפרסם בטיקטוק עם ויראלי?

בויראלי אנחנו לא סתם מעלים סרטונים, אנחנו יוצרים תוכן שטס באלגוריתם ומביא תוצאות. עם מעצבת גרפית שמבינה טרנדים, כותבי תוכן שיודעים לשכנע, ומנהלי קמפיינים שמודדים כל צפייה וממירים אותה לפעולה, אין לנו ספק שנוכל לספק לכם תוצאות שיווקיות יותר ממדהימות.

בגדול טיקטוק זה משחק של דיוק, קצב ורגש ואנחנו יודעים בדיוק איך לשחק אותו נכון.