חמשת משרדי הפרסום הגדולים בישראל, הם לפי דירוג שהתפרסם לאחרונה מקאן אריקסון, באומן בר ריבנאי, שלמור אבנון עמיחי, אדלר חומסקי & ורשבסקי וראובני פרידן. הם מנהלים ביחד חצי מעוגת הפרסום בישראל. החמישה מהם מנהלים תקציבי פרסום בהיקף של 341 מיליון דולר בשנה, מתוך עוגת פרסום של כ-784 מיליון דולר.
שאר המשרדים הגדולים והבינוניים הבולטים בישראל, שיש 15 כאלו, מנהלים יחד תקציבים בסכום כולל של 258 מיליון דולר.
ענקי הפרסום בישראל: מי מוביל ואיך הדיגיטל משנה את כללי המשחק?
באופן כללי כדאי לדעת שמשרדי הפרסום מדורגים לפי רמת הפעילות שלהם במחירים ריאליים כלומר מחירי השוק בפועל, בניגוד לדירוג על פי מחירי המחירון שהיה נהוג בעבר. בגלל זה החליטה יפעת בקרת פרסום, שמדרגת את המשרדים, להציב באותו המיקום כמה משרדים שהיקף הפעילות שלהם דומה.
יש תחומים רבים ומגוונים למשרדי פרסום שעוסקים בכל מיני סגנונות. בגדול, ככל שיש יותר יותר קמפיינים מוצלחים יש כמובן עלייה בהכנסות. הצלחה נמדדת בהבאת לקוחות, בגידול הכנסות, ביצירת באזז, בהגדלת היצע והיקף הלקוחות ועוד. הדבר הזה חשוב כאשר אנחנו מבקשים לנתח את היקף וגודל המשרדים כלפי עצמם וכמובן האחד מול השני.
הצמיחה של פרסום דיגיטלי
אחת המגמות העיקריות בתחום הפרסום הדיגיטלי היא היכולת להגיע לשווקים בינלאומיים בקלות יחסית. קמפיינים דיגיטליים מאפשרים למותגים ישראליים להגיע לקהלים מחוץ לגבולות ישראל, ולבנות מותגים חזקים גם במדינות אחרות. בזכות ניתוחים מדויקים ויכולת התאמה תרבותית, משרדי פרסום המתמחים בפרסום לחו"ל מצליחים ליצור השפעה גלובלית עבור לקוחותיהם. הצלחה זו נובעת מהבנה עמוקה של התרבויות השונות והטכנולוגיות הזמינות.
משרדי פרסום דיגיטליים, כמו ויראלי, מתמחים בפיתוח אסטרטגיות פרסום מתקדמות עם דגש על קמפיינים גלובליים. הם מביאים תוצאות מדידות וניתנות לניתוח, דבר שהפך לגורם מפתח במאמצי השיווק של מותגים מובילים. ההבנה של השווקים הגלובליים והיכולת ליצור התאמות תרבותיות עבור קהלים שונים בעולם תורמת למקצועיות ולתוצאות המוצלחות שהם משיגים עבור לקוחותיהם.