קידום בפייסבוק או בגוגל?

קידום בפייסבוק או בגוגל?

אתם בעלי לקוחות והחלטתם בשעה טובה להתחבר לעולם הדיגיטלי בכל הכוח. אתם רוצים לקוחות בתקציב שיחזירו את ההשקעה. עכשיו עומדת בפניכם הברירה קידום בפייסבוק או בגוגל? אין לכם מושג. אתם מחפשים לפעמים בגוגל או כותבים מזל טוב לדוד בפייסבוק אבל בכל הנוגע לעולם העסקי אין לכם מושג. נשתדל במאמר הבא לעשות לכם סדר.

קידום בפייסבוק
קידום בפייסבוק

היתרון הגדול של קידום בפייסבוק על פני כלי פרסום אחרים הוא שקל מאוד למדוד אותו.  בעזרת כלים פשוטים האם ההשקעה הכספית השתלמה. בניגוד לעיתונים ושלטי חוצות שבהם קשה למדוד את ההשפעה של תקציב הפרסום על לקוחות חדשים, בפייסבוק החיים קלים יותר.

זה היתרון הכי גדול של פייסבוק וזו הסיבה שכמעט כל חברה כיום לא יכולה להתעלם מהכוח השיווקי של כלי זה.

יתרון מרכזי:

שיווק ממומן באמצעות Facebook Ads מאפשר לעקוב אחר שורה ארוכה של פרמטרים שיעזרו לכם לקדם את העסק שלכם. הנה דגימה קטנה של הפרמטרים שתוכלו לעקוב אחריהם בפייסבוק:

  • מין
  • גיל
  • גיאוגרפיה
  • תחומי עניין
  • מערכות יחסים (רווק/נשוי וכו')
  • פילוח מתקדם: ידע על האם קהל היעד משתמש באפליקציה מסוימת.

חיסרון המרכזי :

צריך לחזר אחרי הגולשים, הפנייה מתבצעת בזמנם הפנוי והאתגר הוא לשכנע אותם לפתוח את הכיס.

איך זה עובד: נסו לדמיין את עצמכם כלקוחות. הרושם הראשוני הוא שקובע. לכן יש צורך בפתיחת דף פייסבוק עסקי שנראה טוב. תמונת קאבר טובה, לוגו של החברה, זמני פתיחת החנות/מידע וכמובן כפתור "רכישה/קנייה" המופיע במקום המושך את העין. הפרטים הללו לא צריכים להיות קשורים לגובה התקציב אלא הם דרישה הכרחית לכל מי שמחליט ללכת על שיווק בכלי זה. יש לדאוג גם למענה בזמן סביר להודעות פרטיות בדף. זה חשוב בשני מובנים: תחושת הלקוחות וגם הדירוג של הדף שיורד ככל שזמן המענה גדל. והכי הכי חשוב: 2-3 פוסטים חדשים מדי שבוע. זה מאוד חשוב. למרות שעיקר הכסף מושקע במודעות שקופצות בפייסבוק של קהל היעד, ברגע שלחברה שלכם אין דף פייסבוק עסקי המודעות תקטן. הן לא יופיעו במרכז עמוד הפייסבוק של הלקוח הפוטנציאלי אלא רק בשולי הדף. מקום זה נחשב ל"בליינד ספוט" של גולשי הפייסבוק שהם אינם מפנים אליו את המבט.

למי זה מתאים: למי שיש דף פייסבוק גדול שמביא אליו לקוחות רבים. אם את דף כזה בעל לקוחות פוטנציאלים רבים, זה המסלול המהיר והמוצלח עבורכם. קידום מודעות יהיה אפקטיבי יותר עבורכם. חשוב שהמודעות הקופצות יתגוון מדי חודש כי הגולשים מתרגלים במהרה לקריאייטיב של המודעות ויפתחו אדישות כלפיהן.

קידום בגוגל

יתרון מרכזי:

גולשים רבים מחפשים מדי כל דבר שתעלו על דעתכם במנוע החיפוש של גוגל. החיפוש של הגולשים הוא שהופך את שטח הפרסום בראש העמוד הראשון לנחשק ביותר, ולעתים אף ליקר. הקהל מאוד רלוונטי ובשל יותר לביצוע רכישה/יצירת קשר עם בית העסק.

חסרון מרכזי:

קליקים מזויפים. אתם מעסיקים ויודעים שלא מעט פעמים המתחרים שלכם ישחקו מלוכלך. אחת ההונאות השכיחות היא זיוף באמצעות תוכנות שילחצו על הקליקים על המודעות שלכם. מדובר כמובן ב"לידים" לא איכותיים שיעלו לכם הרבה כסף. גוגל נאבקת בכוח רב באותם זייפנים והמערכת שלה מאפשרת גם לעקוב אחרי זייפני קליקים.

איך זה עובד: מודל החשיפה פשוט למדי ומבוסס על Google Adwards. באמצעות מודעות שמובילות לדפים רלוונטיים תגייסו לקוחות. על כל קליק שהגולש ילחץ על המודעה תשלמו לגוגל בהתאם לתמחור של המודעה. כמובן שהמודעה תדורג גבוה יותר בגוגל ככל שתוכלו לפתוח את הכיס.

למי זה מתאים: לפני ההחלטה בצעו ניתוח מדוקדק של מילות חיפוש פופולאריות בגוגל בכדי לראות שכתיבתן אכן עשויה להוליך למודעות שלכם. זה הרי כל העניין כמובן, שלקוח שיחפש שירות מסוים בשורת החיפוש בגוגל יקבל את השירות שלכם בתוצאות. בשלב הבא בדקו כמה עולה קליק עבור מילות החיפוש שבחרתם. מילות חיפוש פופולאריות מאוד יעלו לכם המון כסף וכאן כדאי לבחון מה התקציב שלכם. מילות חיפוש לא רלוונטיות אומנם לא יעלו הרבה אבל כאמור לא יקדמו את העסק שלכם. שאלה נוספת שהתשובה עליה מעט מפתיעה היא באיזה מיקום בעמוד כדאי שתופיע המודעה? מתברר כי עדיף להופיע בראש העמוד השלישי מאשר בתחתית העמוד הראשון, משום שהגולשים מסתכלים בדרך כלל בראשי העמודים.

4 תגובות

  1. שלום רב,
    אנו רוצים לשווק דרככם את העסק שלנו – סגירות חורף לבתי עסק באמצעות קירוי אלומיניום וזכוכית מחוסמת.
    רוצה הצעת מחיר.
    אבקש ליצור איתי קשר.
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *