פרסום ושיווק במטא

פייסבוק משנה את שמה ל"מטא" במהלך שאני מאמין שהוא נכון ומגיע בזמן. מארק אמנם דיבר אמש על כך שהשינוי נובע מהחזון שלו לחברה שחולשת על מספר רב של תחומים ופלטפורמות, על יצירת "יקום" שלם של יכולות אבל השינוי נכון גם בגלל התנהגות הקהלים בשנה האחרונה שהיתה חדשה לחלוטין לעולם הדיגיטל ושיצרה קהילות שונות סביב פלטפורמות שונות, לא כולם התחברו למקום אחד או צרכו ערכים באותה הצורה ולא היה נכון להלחם בחינוך קהל (יקר) – עדיף ונכון להבין את הצרכים של כל קהל ולספק בסוף מעטפת כוללת . מעבר להרגשת הרענון הטבעי של כל חידוש בעולם הדיגיטל מעניין יהיה להבין מה יהיו החידושים והחיבורים בין הפלטפורמות שמטא חולשת עליהן, אלו הקיימות ואלו שיתחברו בזמן הקרוב. דרך אגב, מבחינת קופי ולא רק בעברית, יהיה קל הרבה יותר להשתמש בשם הפלטפורמה קריאייטיבית- הישראלים כמובן כבר שם אבל לא חסרות דוגמאות מכל העולם מאז אמש.

הישראלים יבחרו האם לכתוב מטה, מתה או מטא למרות שהמילה קיימת כבר בעולמות הדיגיטל בצורות רבות, מעניין יהיה לראות את הבילבול בין ההאשטאגים בפייסבוק לתגיות המטא בעולמות הקידום האורגני. 

 

מארק צוקרברג העביר סשן של שידור חי בו הסביר על חזון החברה לשנים הקרובות ושילב בו את עולמות המציאות המדומה הקרובות לליבו. אחד הדברים שחשוב מאוד לזכור בעולמות השיווק הוא שעם כל שינוי טכנולוגי וכל חידוש דיגיטלי הליבה של תורת השיווק לא משתנה – המוח האנושי עובד בצורות דומות כבר אלפי שנים כשבמאה השנים האחרונות כל יום ישנם כלים חדשים אליהם חשוב לשים לב . 

שיווק ופרסום במטא עומד להיות דומה מבחינת משפכי השיווק אבל שונה לחלוטין מבחינת הכלי והיכולות אותם הציג אמש מנכ"ל החברה. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *