פרסום בסוף השבוע – האם להשקיע?

פרסום בסוף השבוע

פרסום בסוף השבוע , שווה להשקיע? מה בכלל קורה בסוף השבוע בעולם העסקים?

אחת מהשאלות שעולות בימי חמישי בעולם הפרסום היומיומי היא מה לעשות עם סוף השבוע?, כמו כל שאלה בתחום המורכב הזה הדבר נתון למספר משתנים לא קטן וחשוב מאוד לקחת בחשבון את כולם ולבנות תוכנית מותאמת שתשמור על מסגרת תקציבית הגיונית, מותאמת להכנסות המגיעות מהימים הללו ובאופי מותאם למצב הקהל.

קהל.

בתחומים רבים הקהל בסוף השבוע נמצא במצב מאוזן… הוא נח בביתו או בחופשה ולא נמצא במוד של רכישה מיידית, לעומתו יש קהל שדווקא במהלך חופשה רוכש הרבה יותר וביושבו בביתו מוציא את רוב משכורתו החודשית. מוצרים ביתיים חשובים שדורשים לעיתים זמן מחקר עמוק יותר (אני צריך מקרר חדש לדוגמא) יכולים להתפרסם גם בסוף השבוע, מכשירים קטנים יותר או מוצרים פשוטים יותר יחכו ליום ראשון כאשר הקונה יעבור בחנות הסמוכה לביתו.

בפרסום בסוף השבוע

מעבר לידע והמחשבה האישית שלנו על הקהל יש את נתוני העסק היבשים, כל בעל עסק צריך לבחון את כמות הרכישות שבוצעו בסופי השבוע באתר שלו ועל פי הנתונים על הקהל אותם ניתן לראות בפייסבוק, גוגל או אפילו מול מצב החשבוניות שהוציא וחיפוש הקונים באינטרנט – לבנות לעצמו סגמנט (אפיון ספציפי) אליו הוא ימשיך לפרסם גם בסופי שבוע.

יש לקחת בחשבון גם את אופי הקהל עצמו, אם הקהל דתי, לכאורה אין מה להשאיר גם פרסום אוטומטי כי הקהל לא יגיע, יש לקחת בחשבון שכיבוי של מסע פרסום בחלק מהפלטפורמות יאתחל את בדיקת הקמפיין במוצ"ש ועלול לפגוע בנתוני המרה שהיו עד כה במהלך השבוע.

כסף.

האם שווה לי להשקיע בפרסום בסופי שבוע או אולי לשמור את התקציב הזה כתוספת לימים חזקים אחרים? אין הכרח לפרסם בסופ"ש במיוחד אם אין עלייה מיוחדת במכירות בימים הללו. ישנם ימים מיוחדים בכל עסק בהם סטטיסטית אחוז המכירות עולה- אלו ימים שכדאי להשקיע בהם בחשיפה רחבה יותר ולהגיע למעגלים חדשים של לקוחות- תקציב סוף השבוע יכול להיות מושלם.

שירות לקוחות

אם העובדים שלכם נחים בסוף השבוע, אין מענה בקווי הטלפון או בצ'אט הפייסבוק של העסק מה שיכול לתסכל לקוח פוטנציאלי, אם מפרסמים- יש לפרסם דברים פשוטים ובצורה ברורה וקלה. מבצעים מורכבים יכולים להסתבך ולהכניס את העסק שלכם לבלאגן ויראלי כולל הרגשה מזלזלת מצד לקוחות ואפקט הפוך מהרצוי.

מוצאי שבת– נסו להימנע (ברוב התחומים) מפרסום בזמן הזה, ראינו בתחומים רבים מאוד צניחה בחשיפה בשעות הללו, אנשים יוצאים (למקום אותו קבעו מראש) אנשים מטפלים בילדים לקראת השינה וכשהם כבר נרגעים הם חושבים על השבוע הבא, פחות מוכווני רכישה.

פרסום בחו"ל בסופ"ש? משנה לגמרי את כל התמונה האמורה לעיל, כאן יש קהלים במספרים עצומים בהם ניתן למצוא אחוזי רכישה רבים מאוד בכל תחום.

עד כאן על קצה המזלג. שאלות? מוזמנים לפנות אלינו בויראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *