מה תפקידו של יועץ שיווק?

יועץ שיווק אינו עוסק רק בכלים באמצעותם העסק ישווק את מרכולתו ללקוחות,

אלא תפקידו לסקור את עברו של העסק (במידה ולא מדובר בעסק חדש), את המצב הנוכחי של העסק, לאסוף נתונים על העסק עצמו, על הסביבה העסקית, על המתחרים, על החולשות והחוזקות של העסק ואז לקבץ את כל הנתונים ולהציגם לבעל העסק.

יועץ שיווק יגיש לבעל העסק על סמך אותם נתונים שאסף תכנית, שעל אף שהיא תכנית שיווקית בעצם קשורה קשר הדוק בכלל מרכיבי העסק ומטרותיו העסקיות ובאמצעותה יוכל בעל העסק למדוד את ביצועי העסק לאורך תקופה שהוגדרה בתכנית ולהשתפר.

אסטרטגיה שיווקית

אותה תכנית שהיועץ השיווקי מכין עבור בעל העסק נקראת בעצם אסטרטגיה שיווקית. למה אסטרטגיה?

מפני שהתכנית הזו היא מפת הדרכים שבאמצעותה בעל העסק ינווט את העסק בסביבה העסקית התחרותית.

כל עסק פועל בתחום שבו יש לו מתחרים ואסטרטגיה שיווקית טובה תסייע לו להבליט את הערך המוסף שהיועץ השיווקי יזקק מתוך הנתונים שאסף.

במידה שמדובר בעסק מורכב בעל מחלקות שונות כגון מכירות, שירות לקוחות יועץ שיווק יכול לעזור גם בהדרכות לנציגי השירות והמכירה כחלק מהתכנית השיווקית, על מנת לחדד ולמקסם את יכלותיהם של הנציגים שנמצאים בחוד החנית מול הלקוחות והצלחת העסק תלויה במסירותם ודבקותם במטרה.

מתי מומלץ לקחת יועץ שיווק?

כפי שאמרנו כל עסק זקוק בשלב כזה או אחר ליועץ שיווק שידייק את המסרים של העסק ללקוחותיו.

תפקידו של יועץ שיווק הוא לא חד פעמי. יועץ שיווק טוב ילווה את העסק לאורך זמן ויסייע לבעל העסק לשמור על הליבה ולהתאים את העסק לתנאים משתנים בענף בו הוא פועל מול מתחרים וכוחות שוק דינמיים.

כיצד בוחרים יועץ שיווק טוב?

קצת קשה לענות על השאלה הנ"ל ואולי טוב שכך. שתי עצות זהב לגבי בחירת יועץ שיווק טוב הן כמובן  לבקש ממנו ממליצים ולדבר איתם. לשמוע מהם על חוויית העבודה עם אותו יועץ שיווק לאורך תקופה.

העצה השניה היא פשוט כימיה בין בעל העסק ליועץ השיווקי. יועץ שיווק יהפוך לחלק מהמערכת ויחשף למידע פנימי רב על העסק ולכן כדאי לבחור באדם שיש איתו כימיה טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *