לקרוא ולשנן: 5 מגמות מובילות בשיווק דיגיטלי ב-2022

משבר הקורונה הוליד המון סימני שאלה, אבל יש כמה תובנות שרק יתחזקו בשנה הקרובה. המדריך שישאיר לכם עוד קצת כסף בתקציב

נתחיל מהסוף: עולם השיווק הדיגיטלי שינה את פניו באופן דרמטי מאז פרצה מגפת הקורונה לפני כשנתיים. ספק אם מישהו היה יכול לחזות את הטלטלה שפקדה את הכלכלה העולמית ואת השפעותיה על ענף המסחר האלקטרוני. אין לטעות: למרות שלמדנו לחיות עם הנגיף – הוא עדיין כאן וכנראה שההתפרצות הבאה כבר בדרך. סימני השאלה אף הם עדיין רבים וכל איש דיגיטל חייב להיות עם היד על העכבר ומוכן לשינויים.

ואולם, עדיין יש כמה מסקנות שימשיכו ללוות את כולנו גם בשנה הקרובה: הטכנולוגיה תמשיך להשתכלל ולחתור לחיבור גבוה יותר בין מותגים לגולשים והלקוחות לא הולכים לעשות לאתרי האיקומרס חיים קלים. החדשות הטובות הן שתמיד יש עוד מה ללמוד ושנת 2022 שזה עתה עומדת להיכנס היא הזדמנות טובה לסקור את המגמות החשובות ביותר שילוו את השיווק הדיגיטלי. שנתחיל?

  1. חוויית לקוח מיטבית
    שיווק אמיתי כבר מזמן לא נמדד בשכנוע גולשים לרכוש מוצרים אלא ככלי להעברת חוויות. זה לא משנה מה אתה מוכר – זה משנה איך אתה מוכר ואיך מגיעים למוצר שלך. דור ה-Z מבטא זאת היטב, אבל לא רק הוא. חוסר הסבלנות ורמת הקשב שגם ככה נמצאת בירידה שינו את כללי המשחק. האם האתר שלכם נגיש? מהיר? עדכני? שירותי? הגולשים כבר לא פאסיביים אלא יוצאים לחקור בעצמם את החוויות שברצונם לחוות. אתם לא שם? אז כדאי שתהיו ויפה שעה אחת קודם.

    2. יותר תוכן ויז'ואלי
    מילים הן עדיין הסם החזק ביותר שצורכת האנושות, אבל ככל שעובר הזמן הטכנולוגיה משתלטת גם עליו. תוכנות בינה מלאכותית שבוררת את המילים הנכונות, תוכנות לזיהוי קולי שמקריאות מסרים מובנים וכמובן – תוכן ויז'ואלי. הפורמט היה קיים כבר קודם, אבל ענקיות כמו גוגל ופינטרס כבר משקיעות בפיתוח יישומים לחיפוש חזותי במנועים, כך שמדובר בפוטנציאל ענק. למעשה, 19% מהחיפושים בגוגל כבר כוללים תוכן חזותי – בעיקר של דור המילניום. בקיצור, תכינו את האינפוגרפיקות.

    3. אוטומציה בינה מלאכותית
    תתכוננו, הבוטים באים – והם מתוכנתים כדי להבין ולעבד לא רק את המילים שלכם, אלא בעיקר את הרגשות שלכם. טכנולוגיית הבינה המלאכותית הולכת לעשות לכולנו את החיים יותר קלים ב-2022. זה אומר שעוד ועוד תהליכים שיווקיים ושלבים במשפך השיווקי יהיו אוטומטיים, מותאמים ללקוחות וממוקדים יותר. ראו ערך חוויית לקוח גבוהה יותר.

    4. עוד שירותי דיגיטל במיקור חוץ
    כמו בכל ענף שעובר אבולוציה טבעית, המקצוענים משתכללים ונשארים לטווח הארוך. סוכנויות לשיווק דיגיטלי שמרכזות את מירב הידע והניסיון ימשיכו לשגשג גם בשנה הקרובה ומי שעדיין לא עובד איתן – זה הזמן לשקול זאת בחיוב. מערך היתרונות הוא אדיר: החל מהון אנושי מיומן ובקיא, דרך אימוץ טכנולוגיות חדשות והיכרות עם מנועי הפרסום הגדולים בעולם ועד מדידה קפדנית ואחראית של תקציב השיווק באונליין שגדל בכל שנה.

    5. שיווק באמצעות תוכן
    הדרך המהירה ביותר להשיג בולטות ולייצר ערך ללקוחות היא באמצעות תוכן מעניין. תוכן מכירתי יש תפקיד משמעותי במשפך השיווקי, אבל תוכן אורגני כמו סטוריטלינג, יחסי ציבור, תוכן גולשים אוהד ויצירת נכסים דיגיטליים – יספרו את סיפור המותג שלכם לכלל קהלי היעד הרלוונטיים. אחרי שהסיפור שלכם יהיה חזק ואמין – אפשר יהיה להתחיל במלאכת ההפצה ברחבי הרשת.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *