לבנות מותג לוקח שנים, להרוס? רגע | מכבי תל אביב

לבנות מותג לוקח שנים, להרוס? רגע | מכבי תל אביב

לבנות מותג זה תהליך שדורש הרבה. על המותג ״מכבי תל אביב״ בכדורסל ועל הישגי הקבוצה אין צורך להכביר במילים. אליפויות בארץ ובאירופה, גביעים ועוד. אנסה לכתוב בקצרה על 2 נקודות עיקריות שמטלטלות את המותג בשנים האחרונות והמרכיבים שנמצאים בכל תחום: הנהלה וחווית לקוח.

ההנהלה

לבנות מותג
צוות ההנהלה, לבנות מותג

וותק, ניסיון וידע – כל זה קיים בהנהלת מכבי. בשפע.  אך מה קורה כאשר המותג בשלוש שנים האחרונות נכנס למערבולת של כישלונות ואי הצלחות? האם הוא בודק היכן טעה? האם הוכנה תוכנית מסודרת לשיפור?

גם מנהל קמפיין פרסום ותיק ומנוסה צריך לבדוק את העבודה באופן שוטף ויום יומי, קמפיין שלא  מגיע להישגים שהצבנו לו מחייב אותנו כמפרסמים (או כל בעל עסק בתחומו שלו) להבין היכן נקודת המשבר, האם ניתן לשפר בקריאייטיב, בתוכן, במיקוד לקהל הלקוחות גרפיקה ועוד.

אך מה שלא עובד פעם אחת או פעמיים כנראה גם לא יעבוד פעם שלישית ולכן התוצאה לא תשתנה אלא רק תחמיר. לחזור ולנסות את אותה הדרך הכושלת בלי בחינה נכונה ועמוקה של מרכיבי התוצאה ההרסנית- תגרום להרחבת הקרע בעסק וחלילה גם הפסדים.

חווית לקוח

אם לא די בהפסדי הקבוצה ובהתנהלות הבעייתית החליטו במכבי לפגוע בנקודה השנייה החשובה ביותר בחייה של קבוצת ספורט- באוהדים.

חווית הלקוח של אוהדי הקבוצה תמיד הייתה שם דבר ומקור לגאווה. אפקט ההילה כאשר נכנסים ל-יד אליהו תמיד מרשים, חלוקת המגזינים לפני המשחקים, זריקת חולצות ליציע, ניוזלטרים, דף פייסבוק פעיל ומעודכן ועוד..

כאשר פגעו בחלק מחווית המשתמש (הפסקת חלוקת המגזינים, למשל) הלקוח שהיה רגיל לסטנדרט מסוג מסוים וקיבל את השינוי בהפתעה – מרגיש את הזעזוע ושואל את עצמו מחדש על הערך שהוא מקבל תמורת כספו. שינוי ברמת המוצר מחייב חשיבה יסודית ותחליפים ראויים שירגיעו את הלקוחות.

המגע מול הלקוח או משתמש הדיגיטל הוא וירטואלי, לכן בעולם מרובה הגירויים שלנו חווית המשתמש חשובה מאוד, כאשר המוצרים הפיזיים שלנו הופכים להיות דיגיטליים עלינו להתבלט בתוכן איכותי, בקריאייטיב משעשע שחודר לעומק התודעה ובאתר מעוצב ונגיש.

כאשר יוצרים למשתמש או ללקוח חוויה משמעותית גורמים לו להישאר זמן רב יותר באתר, לחזור אליו במקרה הצורך, יוצרים נאמנות ואמינות למוצר וממירים מכירות בצורה הטובה ביותר.

נחום רייך. מנהל קמפיינים בויראלי.

תגובה אחת

  1. אין. אני כבר התייאשתי מהקבוצה הזו, כמה אני משקיע מגיע לכל משחק משלם מעל 5000 ש"ח על מקום בשנה, ובסוף כמה עסקנים מנהלים לי את המשחק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *