גם כשמתגרשים צריך לעשות את זה יפה – שמור על הנכסים הדיגיטליים שלך

שמור על הנכסים הדיגיטליים שלך

גירושים זה דבר לא נעים באמת, לשני הצדדים, אך צריך לדעת לעשות זאת בצורה מכובדת ונכונה, ואולי שני הצדדים יוכלו להשכיל וללמוד היכן טעו – כדי לתקן זאת ביחסים העתידיים שלהם. בזמן האחרון עוברים אלינו לקוחות שנטשו משרדים גדולים ומבינים שלא הגודל משנה אלא איכות העבודה והמסירות ללקוח, כשאנו מקבלים אותם, אנו נדהמים לגלות שאין להם שום "נכס" ברשת, הנכסים הדיגיטליים שלהם, כי החברה שהם עזבו- מחזיקה על שמה את כל הנכסים של עסק הלקוח!

לדוגמא בדויה "חיים מזרונים" עזב את "ענק הרשת" ומגלה שהדומיין שלו, האתר שלו, חשבון גוגל ופייסבוק שלו כולם רשומים על שם ענק הרשת שלא מוכן להעניק גישה אחורה לנתונים כי הכל ברשותו. המידע יקר הערך שהלקוח שילם עליו- הולך לטמיון.

האחריות שלנו כמשרד פרסום בשיווק בדיגיטל היא להיות ישיר וכנה עם הלקוח. לכן כאשר לקוח חדש (או ישן) מגיע למשרד ומעוניין להקים אתר או דף נחיתה, לקדם את עסקו בגוגל או בפייסבוק, אנו דואגים שיהיו חשבונות פרסום שיהיו על שמו – אם יש צורך, פותחים חשבונות על שם הלקוח או מעבירים חשבונות קיימים על שמו, והכי חשוב מבחינתנו: נותנים לו גישה מלאה לכל הנכסים הדיגיטליים והחשבונות שנפתחים בשמו.

חשוב לנו שהלקוח יבין וידע שנפתחו עבורו הנכסים הדיגטליים הללו, שהם על שמו וניתנה לו גישה מלאה אליהם למרות שהם לא מודעים לאפשרות הזו ולא תמיד יודעים מה ניתן לעשות בתוך החשבונות האלו. עם תהליך העבודה הלקוח לומד את המערכות כי הן הופכות להיות המראה שלו להצלחה ומגלה כמה חשובה הגישה שלו לניתוח הנתונים.

מהם נכסים דיגיטליים? חשבונות – גוגל אנאליטיקס, גוגל אדוורס, חשבון מודעות של פייסבוק, דף פייסבוק, אינסטגרם, גישה לדף נחיתה, דומיין על חשבון הלקוח, גישה לאתר אינטרנט ובעצם כל דבר שאתם משלמים עליו ונעשה בשמכם כלקוח.

נכסים דיגיטליים

למה דבר זה חשוב כל כך?

במהלך התקופה שהנכסים הדיגיטליים והחשבונות פעילים ומתבצעים בהם קמפיינים החשבונות צוברים וותק מבחינת גוגל ופייסבוק – ויש לכך משמעות רבה בקידום. יותר חשוב מכך הם הנתונים שנצברים לאורך הזמן בחשבונות אלו. הנתונים הללו הם חיוניים לנו כמפרסמים. אנו מנתחים את המידע שקיים בחשבונות כדי להבין לעומק אילו קמפיינים עבדו, מה הסיבות לכך, אילו קהלים הגיבו בצורה טובה יותר ועוד.

כאשר הנכסים הדיגטליים לא נפתחים על חשבון הלקוח, אין גישה לכל הפרטים האלו. הזכות המינימלית שלכם כלקוח שמשלם על הקמפיינים היא לקבל מידע על הקמפיינים שבוצעו , איזה מילים קודמו בגוגל, תמונות של המודעות, תמונת מסך של הקהלים שאיתם החברה עבדה ועוד. לקוחות רבים אינם מבינים את הפרטים ולכן לא מתעקשים על קבלת המידע – למרות שהוא חשוב עבורם ועבור המשרד הבא שיעבוד איתם.

קובץ מספרים חסר ערך לא יעבוד כאן! יש צורך בדוחות מסודרים המפרטים את מה שנעשה עבורו גם אם הוא לא מבין כל פרט ופרט.

גם אם בתור הלקוח (או חברת השיווק) טעיתם, או שאתם לא חושבים כך, המעשה ההוגן והראוי לעשות הוא לספק את הגישה והנתונים כדי לסיים את הכל בטעם טוב.

רוצים לעבוד עם ויראלי? צרו איתנו קשר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *