הטאלנטים החדשים בזכות הרשת

הטאלנטים החדשים בזכות הרשת מציבים את העובדה שקשה לאמוד מה בא קודם, העובדה שהטלוויזיה פשטה רגל עם חוסר משווע בדמויות חזקות ומשמעותיות לחיקוי,  הכמות האדירה של הידע באינטרנט שמושך את קהל הצופים לתחביביו האישיים, או העובדה שיש שחקנים חדשים לגמרי בזירה.

אז הטאלנטים החדשים בזכות הרשת

חדשים? בהחלט. הם לא בוחרים להיות טאלנטים או עושים אודישנים, הם לא סיימו אתמול בית ספר למשחק וגם לא תמיד אוניברסיטה, אבל בזכות התוכן , השליט החדש-ישן של עולם האינטרנט, הם הופכים להיות לא פחות מבוקשים מאלילי הרוק של שנות ה60.

ימנים, שמאלנים, דתיים , טבעונים והכל יחד, כמעט בכל קבוצה יש מי שדומה שתפס את מקומו כשליט השיח, כמי שיחליט היום על מה ידברו ועל מי, מה יניע את כותרות החדשות של קבוצה זו או אחרת, כי בעולם התקשורת  בעידן החדש , לכל קבוצה יש מקום משלה בו היא מתעדכנת על מה נעשה בעולם, ויכולים להיפגש היום שני אנשים מקבוצות שונות ולא להבין מה כל כך מסעיר בכותרת של האחר.

עם "פרוץ" הרשתות החברתיות לעולם גם תרבות השיח הפכה להיות אישית יותר. ממוקדת יותר. רלוונטית ואובייקטיבית יותר עם קולות מגוונים יותר והרבה מקום לכולם.

אז כמה דוגמאות שממחישות את נושא הטאלנטים החדשים בזכות הרשת. מאוד יכול להיות שלכם יש כאלו שאיננו מכיר ונשמח לקרוא בתגובות.

פרופסור עוז אלמוג, אוניברסיטת חיפה, לכאן אתה לא מגיע כדי לקרוא שורת מחץ יומית אלא לקבל תובנה עמוקה יותר על מהלך לא הוגן שנעשה בחברה בישראל, עם כמות הידע הבלתי נדלת שמסתובבת ברשת היום קשה למקד לפעמים לנושאים הבאמת חשובים. פרופסור עוז עושה זאת בצורה נפלאה.

עמיר שיבי. טוב , לא חייבים לאהוב את הבחור אבל אין ספק שלשון או יותר נכון עכבר חד יש לבחור. הרבה פעמים כשאני רוצה להבין יותר טוב את המקום בו נמצאים אלו המתווכחים איתי, מספיק להתבונן באחת מיצירות  הפוטושופ שלו כדי להבין טוב יותר.

יותם זמרי.  מדור הפנאי והחדשות , סיכום עולמי של מוצ"ש לציבור הדתי והפה של ציבור הימין בישראל כגוף תקשורת בפני עצמו,  יושב בחור מול המקלדת ומספר לנו על החיים שלו שהם בעצם של כולנו ויוצר קומדיה משובחת בסטטוסים קצרים. רף ה"למה אין ימנים בתקשורת"  נעלם מאז הוא הופיע כי מבחינת עולם התקשורת …כבר יש.

אם פעם חברות הפרסום יכלו לקבוע מה יהיה הטרנד הבא עם פרסום צבעוני והרבה כסף , היום תקציב כזה יכול לרדת לטמיון ברגע בסטטוס אחד שיגיע בזמן ובמקום הנכון. אבי שמתעסק בתאורה נוהג לומר שהאור הכי טוב הוא אור השמש, משם אנחנו מנסים לחקות אותו כבר שנים. בדומה לזה בעולם הפרסום, הפרסום הטוב ביותר הוא "מפה לאוזן" , לשם כל מפרסם מנסה להתקרב כמה שיותר, הפרסום החברתי והאישי ביותר , עם האמת הפשוטה והמדויקת ביותר, יצליח. הרשת החברתית היא המודל הטוב ביותר לקבל חוות דעת כמעט בכל נושא בעולם. מעטים העסקים שהייתי ממליץ להם לא לפתוח ערוץ שכזה, כמובן עם הבנה נכונה, כבוד ללקוח ומחקר נכון של הנעשה בשוק.

הטאלנטים החדשים הם רבים, רובם מוכשרים מאוד.  יש שכולם מכירים ויש שרק מתי מעט עוקבים אחריהם אבל בשבילם הם ערוצי הפרסום, החדשות והפנאי גם יחד. בעידן החדש בו התוכן הוא המלך ושריו הם אנשי המילה הכתובה ראוי שחברות הפרסום יעשו חישוב מסלול מחדש לתקציבי ענק של פרסומות טלויזיה  ושלטי חוצות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *