האם כל עסק חייב פייסבוק?

האם כל עסק חייב פייסבוק? ממש לא! לא כל עסק חייב פייסבוק.

מי כן חייב? מי שיש לו מותג. ורוצה להטמיע את המותג הזה. מי שצריך שאנשים יראו את העסק שלו פעם אחרי פעם כדי לבסוף, לבוא ולקנות.

מי אלו העסקים שלא צריכים פייסבוק- עסקים שקיימים 30-40-50 שנה ויש להם קהל קבוע מהסביבה הגיאוגרפית שלהם. שזה בערך כל החנויות שנמצאות במרכז המסחרי של כל עיר. הסנדלר, התופר, חנות אלקטרוניקה, הפלאפליה והחנות פיג'מות לנשים. תיארתי כרגע את השורה של החנויות במרכז המסחרי בקרית גת. שם גדלתי. אבל אני בטוחה שזה נותן לכם את התשובה הרחבה יותר.

אם אין לכם קהל קבוע, שעוקב אחריכם כבר עשרות שנים. אתם צריכים פייסבוק.

עורכי דין, אומנים, מוזיקאים, טכנאים, שיפוצניקים, פוליטיקאים, מטפלות, מאפרות, מאמנים, להקות, סדנאות, קורסים, הרצאות וכל, כל, כל מי שיש לו מוצר שהוא מוכר בחנות או באינטרנט!

לא כל פסל צריך פייסבוק
לא כל פסל צריך פייסבוק

כמו כן, יש קהל שנמצא בכמויות קטנות יותר בפייסבוק. בני ה 60 ומעלה, חלקם נמצאים בפייסבוק. הימצאותם, דרך אגב,  מעידה עליהם שהם לא טכנופוביים וכנראה יש להם נכדים שהם עוקבים אחרי התמונות שלהם בפייסבוק. כלומר, אם בני השישים פלוס הם קהל הלקוחות שלכם, שווה יותר לשקול קידום גוגל. במנהל המודעות או במודעות דיספליי, זה תלוי במוצר. או בערוצים אחרים.

ולשאלה, האם כל עסק חייב פייסבוק- יש עוד תשובה. זה תלוי בתקציב. בשביל לקדם בפייסבוק צריך תקציב. דף עסקי כמעט ולא יכול להתרומם ללא קמפיינים. זה המודל הכלכלי של פייסבוק, זה לא תלוי ברמת העניין של הפוסטים שלכם או בסוג התמונות. קמפיין הוא כמעט הכרחי בהפצת הפוסטים שלכם לקהל. בין אם זה קהל מדויק ובין אם לקהל הרחב.

לכן, עסקים שאין להם תקציב ראשוני להשקעה לחודשים הראשונים לא כדאי להתחיל פעילות בדף עסקי. התקציב לא חייב להיות גבוה. אבל כדאי לקחת בחשבון כמה דברים:

  1. אם אתם מקדמים את הדף שלכם בעצמכם, הקידום יעלה לכם יותר כסף כי מאוד קל לעשות טעויות במערכת המודעות. זו מערכת מאוד מורכבת שגם כל הזמן משתנה. מי לא התחיל קמפיין ופתאום קלט שיש לו מלא לייקים של בני הדודים שלנו או פרופילים מזוייפים. אין איתם בעיה עקרונית, הם פשוט לא הלקוח האידיאלי שלנו לרוב ולכן זהו כסף שנזרק לפח.
  2. אם יש חברה שמנהלת את דף הפייסבוק שלכם, אז זה תקציב שונה וגבוה יותר. אך לרוב גם יניב לכת תוצאות מהר יותר.
  3. אם אתם רוצים לראות מכירות במהירות ויש ביקוש למוצר שלכם, יכול להיות ששווה לכם לשקול קידום בגוגל. בקמפיין גוגל אנחנו מציגים את המודעות שלנו לאנשים שכבר מחפשים את המוצר שלנו.

בשונה מפייסבוק שאנחנו חושפים את המותג פעם אחרי פעם לקהל שכנראה צריך את המוצר. הקהל הזה מאופיין כקהל שהוא לקוח אידיאלי עבורכם ויש לו פוטנציאל גבוהה לרכישה.

יש הנעה חזקה לפעולה שחוזרת על עצמה, אבל כשהעסק הוא חדש, אז הגולשים צריכים לראות את המודעות כמה פעמים לפני שהם יוצרים קשר. תחשבו על עצמכם ואיך אתם גולשים.  לכן במקרים כאלו, צריך לבוא לקידום עם אורח רוח וסבלנות. בסוף פייסבוק מוכיחה את עצמה כמשתלמת. לא סתם לכל חברה בעולם יש דף פייסבוק פעיל.

ויוה לה פייסבוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *