איך מוכרים באינטרנט – כתבה ראשונה בסדרה.

איך מוכרים באינטרנט?

איך מוכרים באינטרנט? כן, זו שאלה כללית מדיי, מכילה עשרות משתנים, אפשר למכור מוצר אחד ספציפי שיושב אצלכם בסלון יותר מדיי זמן ואפשר שמדובר בסטוק גדול של מוצרים שיושב במחסנים של החברה שלכם וצריך "לעוף", הדרך הקלה והיעילה ביותר תהיה האינטרנט. אז איך מוכרים באינטרנט?

כל אחד יכול למכור מוצר אחד באינטרנט.

כשמוכרים באינטרנט, זה לא כל כך חשוב מי אתה ומה אתה מוכר. כנראה שאת המוצר הראשון תוכל למכור בעצמך. לפעמים זה ייקח קצת זמן, אולי אפילו הוצאה כספית מסוימת – אבל אם יש לך את הזמן להשקיע מחשבה ואין לך טכנו-פוביה כלשהיא- תוכל למכור מוצר אחד באינטרנט. אלו יכולות להיות נעליים ישנות ולהגיע עד יהלומים, נדל"ן וחבילות נופש.

העניין הוא שחכמה אמתית בעולם השיווק הדיגיטלי היא בנייה של מערך שעובד נכון, הבנה נכונה של המותג, יצירת שפה מיתוגית נכונה שמדברת לקהל הרלוונטי (לא תמיד מה שמאמין בעל המוצר) ניתוח מעמיק של המכירה הראשונה הזו ויצירת תבנית דינמית שחייבת להיות מבוקרת יום יומית- איך לשכפל את ההצלחה ולשפר את תהליך המכירה.

ניקח לדוגמא את חבצלת. חבצלת שלנו היא עורכת דין, אבל גם אוהבת מאוד לבשל, בביתה נותר מיקסר במצב טוב והיא כבר פוזלת לעבר המיקסר החדש של חברה גרמנית מפורסמת.

חבצלת מחליטה למכור את המיקסר הישן.

מוכרים באינטנרט – קהל היעד

ראשית, חבצלת שואלת את עצמה מי הקהל שלה. כשמוכרים באינטרנט חייבים להבין מי הקהל שלנו.

במחשבה ראשונית חבצלת כמו כל אחת ואחד מאיתנו, חושבת על אנשים מסוגה, היא לוקחת דף וכותבת "נשים עובדות, שיש להן חיבה מיוחדת לבישול" זה כמובן נכון, הן כנראה חלק מהקהל, אבל הן בהחלט לא כל הקהל, ואנחנו גם עדיין לא יודעים אם הם הקהל החם ביותר שצריך ממש עכשיו את המיקסר ביד שניה.

איך מוכרים באינטרנט?
איך מוכרים באינטרנט?

כצעד שני, חבצלת מחפשת פלטפורמה נכונה לפרסום, היכן נמצא הקהל הזה שלי?. במקרה של חבצלת ומחשבותיה, הרי זה קל. חבצלת הגדירה כבר שהקהל שלה הן נשים כמותה, אז חבצלת נזכרת רגע איפה היא עצמה מסתובבת כאשר היא מדברת ומספרת לכולם על התחביבים שלה ומה היא עברה היום, היא מוצאת את אחת הקבוצות שלה בפייסבוק "נשים עובדות ומבשלות", מצלמת את המיקסר הישן, מספרת עליו בכמה מילים, קובעת מחיר אטרקטיבי- והופ… תוך כמה ימים היא מקבלת כמה פניות, חלקן מתעניינות, חלקן מתלהבות ואחת מהן ממש מגיעה לביתה של חבצלת בוחנת את המיקסר אחר כבוד ורוכשת אותו.

חבצלת מכרה באינטרנט.

בעולם השיווק הדיגיטלי, חבצלת עשתה מעל 12 שגיאות. אבל חבצלת מכרה ואותה זה לא מעניין מה חושבים מומחי השיווק הדיגיטלי. חבצלת צודקת ויחד איתה צודקים מומחי השיווק. המומחים היו מוכנים כבר לזרוק אותה לעשרות דפים, לפתוח קמפיינים רחבים ולהקים לה את עסק חייה, כי לשים תמונה אחת בקבוצה אחת לא יהפוך את חבצלת למותג מוביל (מטרתם של מומחי השיווק), אבל חבצלת, היא רק רצתה למכור את המיקסר.

בכתבה הבאה ננתח את הפעולות של חבצלת מבחינת היכולות של העולם הדיגיטלי ונעזור לכם להתחיל משהו קצת יותר דינמי שיש לו אורך חיים אחר. נתראה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *