רבים טועים לחשוב שהבחירה בין גוגל או פייסבוק לפרסום העסק היא כמו הבחירה בין המים של מי עדן או נביעות, ששתיהן פלטפורמות פרסום בסך הכל והבחירה היא לפי ההחלטה של משרד הפרסום או בעל העסק. לא! להחלטה הזו יש משקל רב, לפלטפורמות הענק האלו יש גישות ויכולות שונות ויש סוגים של בעלי עסקים, סוגים של מקצועות, סוגים של תקציבים שמתאימים לאחד ולא לשני. דעו לבצע מחקר מקיף לפני שמחליטים באיזה סל לשים את הביצים.
קודם כל- מה דורשת הפלטפורמה? אם לפרסם בגוגל בתחום שלך צריך לפחות 500 ש"ח בחודש כדי לקבל 10 לידים, דע לתכנן את התקציב נכון. אם אין לך את התקציב הנכון (נקבע על פי מחקר) חבל להתחיל, זה בזבוז של כסף שיכניס בעיקר לכיסם של בעלי הפלטפורמה.
שנית- מה תקציב הפרסום של העסק שלך? חשוב מאוד לפנות אחוז ראוי לפרסום בדיגיטל, העולם משתנה בקצב מהיר מדיי והקהל לא יחכה שהעסק יופיע לו בגוגל…
חשוב מאוד שכותב התוכן ברשת יהיה אדם מיומן, שלמד את המקצוע ומכיר את הפלטפורמות השונות. לכל מערכת יש שפה משלה, הקהל מחפש סגנון כתיבה מסויים והוא בטח לא סובל שגיאות כתיב. אל תתפשרו!
דעו לדרוש מחברת הפרסום שלכם דוחות מסודרים על הנעשה במשפך הפרסום שלכם. עלויות, מה עובד יותר טוב? מי הקהל? האם ניתן לשפר? אל תהססו להתערב ולהבין לעומק כי מי מכיר את הלקוחות שלכם יותר מכם?
אל תלחצו. גשו לחברת פרסום (אחת כמונו!) ושבו לייעוץ ראשוני חינם, חברות טובות יבצעו מחקר ראשוני, ידעו להסביר לכם עלויות ותהליכי עבודה ותוך כמה ימים- הפרסום שלכם יהיה באוויר.
איך בוחרים לקנות דווקא את המוצר שלכם? עושים סקר שוק, מוודאים שהמחירים הוגנים וסבירים, שהעבודה איכותית, שיש אנשי מקצוע אמונים על כל תחום ושלא מדובר באדם אחד שעושה הכל עם פיג'מה בבית… אתם יכולים גם לבקש מאיתנו לייעץ במקרה שיש לכם התלבטות. בשמחה.
אי אפשר. יש זכויות יוצרים. וחשוב מאוד להבין שברשת, עניין זכויות היוצרים הוא קריטי ויכול לגרום לתביעות לא פשוטות, שימו לב שמי שיוצר לכם את התוכן הכתוב והגרפי, יודע לקחת תוכן מקורי איכותי שלכם.
ראשית עצרי, בדקי מול חברת הפרסום מה נעשה עד כה, שבו יחד לסיעור מוחות מסודר ובדקו איפה יש לחץ לא בריא במשפך ההמרה, בדרך כלל עבודה נכונה על כל אחד מחלקי המשפך, החל מגודל התקציב ועד למודעה הסופית ודף הנחיתה- תפתור את הבעיה ותזרים לקוחות.
חברת הפרסום/שיווק שלך היא חלק בלתי נפרד מהעבודה שלך, אם לא תפקח ותבין עם מי אתה עובד ומה הם עושים בשבילך- לא תוכל לשפר את אחוזי ההמרה שלך, דע לקבוע שיחה חודשית עם המשרד ולקבל את כל המידע הדרוש!
ניתן לעצור כל פרסום באינטרנט, למעשה זה אחד היתרונות של האון ליין על פרסום החוצות הוותיק, כל טעות יכולה להשתנות בשניות ואין הוצאות ענק על החלפת קמפיין
תלוי! גודל תקציב, גודל הקהל וכמובן המסר עצמו ישפיעו על מהירות קבלת תגובות ולידים, לעיתים ניתן לראות תוצאות כבר בשעה הראשונה לקמפיין, לעיתים מאוחר יותר. בכל אופן חשיפה תוכלו לראות כבר בשעות הראשונות- תגובות והיענות – תלוי משתנים.
כן! ניתן לפרסם בכל העולם ובמספר שפות, עוד נקודה חשובה בעולם הדיגיטל היא מחסום השפה והמקום שנשבר, רוצה שיכירו את המוצר שלך ביפן? אתה חושב שפתרת בעיה סבוכה בבולגריה? ניתן לפרסם בכל מקום בעולם ולקבל תוצאות כאילו פרסמת ברחוב ליד.
חכה! תן לחברה מקצועית לבחון את האתר שלך, ייתכן והוא דורש עדכונים ושיפורים ויחסוך ממך עלויות של אתר חדש. את הכסף עדיף לשמור לשיווק האתר והבאת לקוחות.