ה GDPR מגיע לפייסבוק – איך זה משפיע עלינו?

GDPR פייסבוק – איך זה משפיע עלינו

סיפור הפרטיות עלה לכותרות כשמארק צוקרברג נדרש להעיד בפני הסנאט בעניין המידע הרגיש שזלג החוצה מפייסבוק. למעשה המידע הזה קיים ברשת וגלוי למפרסמים רבים בצורות שונות אך הזליגה הבוטה הפעילה את המערכות הרשמיות בארה"ב שקראו למארק להסביר את הדברים. פייסבוק מצידה גיבשה צוות לא קטן של אנשים שיעבדו במחלקה הזו שתפקידה בעצם לצמצם את הכח. לצמצם את הכוח ולהעבירו מבעלי האתרים והמפרסמים- לגולשים עצמם- לפחות על הנייר. המסמך נראה GDPR.

ה-General Data Protection Regulation או בקיצור ה-GDPR – הוא מסמך שקובע בעצם את תקנות הגנת הפרטיות של הצרכן באיחוד האירופי. כלומר מדובר במסמך שמכיל מידע רב על מה מותר ומה אסור לעשות עם מידע שמופץ ברשתות ואיך אפשר או אי אפשר להשתמש במידע שקיים.

.

כמה דברים חשובים:

1. התקנות ה-GDPR האלו חלות אך ורק על עסק שמפרסם בתחום השיפוט של האיחוד האירופי (לא משנה מיקום בית העסק עצמו). כך שאם אתם לא מפרסמים לאירופה… הכל בסדר לעת עתה. למרות זאת אנחנו כן ממליצים להתעדכן לעיתים קרובות בהתפתחויות.

2.כל מפרסם יתחייב בפני פייסבוק שהדאטה נאסף בצורה חוקית ושהשימוש בדאטה עומד בתקנות ה-GDPR.

3.כל עסק יהיה חייב להודיע לכל גולש שמעביר לו פרטים בדיוק מה הוא מתכוון לעשות בפרטים. יותר מזה עליו לקבל אישור מפורש ומתועד לכל שימוש. לדוגמא אם אתם מבקשים מהגולשים להשאיר פרטים בטופס, תצטרכו לתת לו לסמן שהוא יודע שאתם מתכוונים לפרסם לו בפייסבוק לינקדין גוגל וכו'.

4.פייסבוק עצמה במקרים רבים תפרסם לגולש עצמו מי הוא המפרסם! ("ויראלי מפרסמת כאן את הבורסה ליהלומים")

5. פייסבוק מדברת על שינויים במערכות שלה כולל טופס הלידים והקנבס עם ההפניות לדפי הנחיתה ועוד…

 

אם אתם דואגים לקבל את המידע שלכם ברשות הגולשים, אם אתם מפרסמים נכון ודואגים לא להספים אתם כנראה מכוסים. הכל בסדר.

בכל אופן, אפשר כמובן לכתוב ולהתייעץ איתנו לגבי סוג העסק ומה עשיתם עד כה. כמובן אפשר ורצוי להצהיר לגולשים שלכם על רמת אבטחת המידע שאתם נוקטים כדי לשמור על פרטיהם. בסופו של דבר הפרטיות של הלקוח שלך היא השקט שלך בעבודה.

2 תגובות

  1. האם מותר במסגרת החוק להשתמש ברשימת לקוחות שברשותי בשביל ליצור קהל מותאם אישית דרך פייסבוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *