התוכן הוא המלך, ההקשר הוא האלוקים

התוכן שאנחנו כותבים, טוב ככל שיהיה, לא יכול להיאמר בואקום. כדי להיות פיסת תוכן מנצחת הוא חייב לבוא עם ההקשר הנכון.

את המשפט שבכותרת לא אני המצאתי, אבל בואו תשמעו סיפור קטן שיעביר לכם עד כמה הוא נכון.

במהלך הלימודים לקחתי קורס של יצירת תוכן וידאו. בתור מטלת הסיום התבקשנו ליצור סרטון פשוט בסגנון דוקו או אקספליינר. איך אומרים אצלנו במשרד? לא מדע מסיני. מעבר לציון על הסרטון עצמו קיבלנו גם נקודות בונוס על צפייה ברשתות החברתיות. 

בתור גיק הכדורגל שאני בחרתי לעשות סרטון אקספליינר על אחד השערים שהבקיע הכדורגלן האגדי רוברטו קרלוס נגד חטאפה בשנת 1997. שער שלא היה אמור להיות אפשרי לפי חוקי הפיזיקה.

התהליך היה פשוט. מצאתי כמה חומרים ויזואליים שממחישים את הרעיון המרכזי של הסרטון, ביחד עם עוד כמה סרטונים הרכבתי הקדמה, הקלטתי קריינות בעזרת הפלאפון, ועם המעט שלמדתי על עריכת וידאו ביוטיוב ניגשתי למלאכה. התוצר היה סרטון בינוני למדיי שבואו נודה באמת, נועד כדי לסיים את הקורס. בשביל האפשרות שאולי אצליח לגרד כמה נקודות נוספות העליתי את הסרטון ליוטיוב בפרופיל הפרטי שלי. עד למועד הגשת הציונים הצלחתי לגרד 50 צפיות שהעניקו לי 2 נקודות בונוס והמשכתי לדרכי.

כשלושה שבועות לאחר מכן נתגלה אליי אלוהי ההקשר.

אותו כדורגלן אגדי נחת אצלינו לביקור בארץ. שילוב ההקפדה שלי לשים את השם "רוברטו קרלוס" בתחילת השם של הסרטון ביחד עם כמות החיפושים שזינקה באותו הזמן ביוטיוב פשוט, העיפה, אין דרך אחרת לתאר, את כמות הצפיות. הזינוק היה אקספוננציאלי (כיום כמות הצפיות עומדת על 10,500) כאשר בנוסף הסרטון אסף כ-10 שעות צפייה (סרטון של כ-2 וחצי דקות) ויש שיעור לייק/דיסלייק של 94%, והוא לבדו הביא 13 רשומים לערוץ שלי. סרטון עם אופטימיזציה מינימלית, לערוץ לא מעוצב בעליל. נקודה מעניינת היא שהסרטון מדורג ביוטיוב אורגני מעל סרטון של אתר הספורט One על אותו שחקן, מסיבה פשוטה שהם נתנו לסרטון כותרת קליקבייט שלא כוללת את השם של רוברטו קרלוס.

המטרה פה היא ממש לא ללטף לעצמי את הכרית. טוב, אולי קצת. הנקודה היא שתוכן בינוני שמובא בהקשר נכון יכול לנצח כל תוכן טוב שנעשה ללא הקשר. ההקשר בד"כ יהיה תגובה בזמן אמת שתהפוך את התוכן שלכם לרלוונטי עם ערך משמעותי לצרכנים. לצופי יוטיוב חובבי הכדורגל היה חשוב למצוא מידע על שחקן הכדורגל רוברטו קרלוס, והם קיבלו את זה.

כך גם עם אחד הלקוחות של המשרד שלנו. כאשר פורסם תוכן חשוב בתחום שלו בהקשר של הקורונה (וקודם גם בצורה נכונה) הפוסט הביא תנועה ערה ביותר לאתר, ואף הביא לידים למרות שזאת לא הייתה המטרה שלו מלכתחילה. כל מה שרצינו היה לפרסם פוסט רלוונטי של מומחה בתחומו בהקשר אקטואלי ונכון.

מהו ההקשר? לרוב מדובר בעניין אקטואלי שהופך את התוכן לרלוונטי בתוך ים המידע שמתעדכן כל הזמן. במילים אחרות? תהיו רלוונטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *