הסקת מסקנות מקמפיין דיגיטל

תהליך הסקת המסקנות במהלך מסע פרסום בדיגיטל חשוב לכיסו של הלקוח ולהצלחת הקמפיין ועם החשיבות גוברת הסכנה. אחרי שלב החשיפה הראשוני של הקהל לתכני הקמפיין מתחיל שלב מדידה שמחייב כמה רכיבים קריטיים לפני שמחליטים איך נכון להתקדם ואם עושים זאת מוקדם מדיי הסיכוי לטעות עולה, כשלפעמים טעות כזו תתגלה רק בשלב מאוחר יותר בתהליך.

השילוש הקדוש מדבר על זמן, כמות ואיכות.

זה עוד רחוק דרדסבא?. (זמן)

לפעמים אנחנו רוצים להתחיל למדוד מרגע יציאת הקמפיין לאוויר, אבל מערכות הפרסום של אותה הפלטפורמה עוד לא ניערו את האבק והתחילו לגלגל את הקמפיין בצורה מדוייקת לקהל שביקשנו, לפעמים הבעיה טמונה בבקשה עצמה כי הקהל לא מתכוון לקנות ביום רביעי כמו שהוא קונה בסופי שבוע. מדידה נכונה צריכה להיות על פי הוראות הפלטפורמה יחד עם הניסיון של המקדם המקצועי (פייסבוק לדוגמא מבקשת 14 יום לתחילת אופטימיזציה, כל מקדם מקצועי יודע שניתן לקצר את זמן הלמידה הזה וגם לקבוע מתי הקמפיין לא מניב גם אחרי ימים ספורים)

ארליך, תביא ביצים. (כמות)

כדי להסיק מסקנות על איכותה של פיצה אתה לא יכול לאכול בשלושה מקומות, מי מכם שמכיר את דייב פורטנוי שחרך את הרשת אחרי שטייל (ועדיין מטייל) ברחבי ארה"ב ובודק כל פיצריה, יודע שהוא בר הסמכא (תודה לתמיר בר) היחיד בעולם כנראה לאיכותה של פיצה. ציון של מעל 9 שלו לפיצריה זיכה אותה בעשרות אלפי מזמינים בזמן קצר. גם הקמפיינים ומסך הדיווח האהוב באנליטיקס לא יכול באמת ללמד אותנו איך להתקדם עם פעילות של מספר גולשים קטן מדיי למטרה, מספר מוצרים קטן מדיי למדידה של איכותה של חנות וכן הלאה. על פי מטרת המדידה צריכה להיות גם הגדרה של כמות נתונים רצויה שאיתה ניתן להתקדם.

אתה מתחיל הכי מהיר שלך, ולאט לאט אתה מגביר (איכות)

איכות הדאטה חייבת להיות ברמה הגבוהה ביותר אליה תוכלו להגיע, לא תמיד נצליח להגיע לדאטה נקייה לחלוטין, כזו שמובילה אותנו לתשובה כמעט אבסולוטית לשאלה, אבל אם החלטנו לסמוך על דאטה כזו, בייחוד כשאין ברירה כי הפלטרפורמה לא מספקת את כל המידע וגם הצלבות נוספות לא הניבו מידע כזה-
חשוב לקחת את זה בחשבון עם קבלת ההחלטות ולהמשיך לבצע טסטינג עד לדאטה שניתן לסמוך עליה כדי להוציא תקציבים מלאים.

חשוב לציין, המטרה האידיאלית של פרסום ברשת היא לא זבנג וגמרנו, להניב לידים מיידיים לפעמים ניתן בעזרת תקציב שמן גם ללא יותר מדיי מחשבה, היופי הגדול בעולמות הפרסום הדיגיטליים הוא היכולת לייצר מסע יציב שניתן לשכפל, ניתן לבצע בו אפסקייל לרמות חדשות וניתן גם לסמוך עליו כל הדרך אל הבנק.

הרבה הצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *