אופטימיזציה לא עושים רק רק דרך האקסל

אופטימיזציה היא עולם שלם שקשור גם לקמפיינים ממומנים וגם קידום אורגני אחד החלקים החשובים ביותר בפרסום דיגיטלי הוא שלב האופטימיזציה שאנו עושים לקמפיינים, מדי יום יושב מנהל הקמפיינים שלנו מול דוחות האקסל או הטבלאות במערכות הפרסום ומודד הצלחה ואי הצלחה של קמפיינים, לפי הנתונים ניתן להחליט על הפניית תקציב לקמפיין מוצלח יותר, על הורדת הצעת המחיר שלנו לקליק, העלאה של כזו או אפילו עצירה של קמפיין כדי לחשב מסלול מחדש.

הדרך לקמפיין רצופה כוונות טובות ועבודה מאומצת של קריאייטיב נושך עם תמונות איכותיות או וידאו חזק וכשהקמפיין באוויר חשוב לוודא יום יומית שהוא משיג את מטרתו, שהכסף שהושקע ומושקע בו אכן נותן חשיפה מדויקת ובסופו של דבר גם מייצר הכנסה ללקוח.

עם הנ"ל חשוב להבין שהצלחת הקמפיין לא תלויה רק במספרים, לכן כשבעלי עסקים מגיעים אלינו בהצהרה שהם יודעים לעשות אופטימיזציה כי מדובר בעבודה של "20 דקות ביום" אפשר להבין מדוע קמפיין לא נסק.

כפי שמציינת כותרת המאמר, אופטימיזציה לא עושים רק דרך ה Excel, מתוך דוחות האקסל יש שרואים דברים אחרים לגמרי. ממש כמו בסרט "מטריקס" יכול מנהל הקמפיינים להסיק מסקנות חשובות על שיפור של תוכן המודעה, על שיפור התמונה והוידאו, על החלפת מקור התנועה ממנה מגיעים הגולשים ואפילו מסקנות על המוצר עצמו. מצטיינת בארגז הכלים של מנהל הקמפיינים היא גוגל אנליטיקס שנותנת למנהל קמפיינים שיודע לשלב בין מערכת הפרסום למערכות הבקרה והמדידה שלה- כח עצום במיפוי בעיות ונקודות לשיפור בקמפיין פרסום. אופטימיזציה לא רק דרך האקסל

קחו לדוגמא קמפיין סירים לפסח, חברת סולתם מחליטה לצאת לקמפיין בראש מורם כאשר היא יודעת שהמותג שלה חזק ומוביל בשוק, היא מבינה שאמהות ואבות גולשים בפייסבוק ומחליטה כמעט מיידית על הרשת החברתית כמקור התנועה שלה להנעת גולשים- לאתר סולתם. חברת סולתם מעלה מודעה צבעונית עם אמא לבושה בסינור פרחוני, מקרצפת סיר בקושי רב ומוסיפה את הכיתוב "למה לעבוד קשה? צאי ממצרים ובואי לבחור לך סולתם במחיר מיוחד לפסח!" הקמפיין הדמיוני שלנו מניב מאות כניסות לאתר אך בסיכום חודשי מתגלה כי מתוך 400 כניסות בוצעו רק 3 רכישות.

בדוח האקסל הדמיוני שלנו ראה בעל העסק שניהל את הקמפיין בעצמו שהכל כשורה, המחיר להקלקה היה נמוך, התחרות לא היתה גדולה כל כך והקהל הגיב בלייקים ושיתופים. למה לא היו מכירות?

ממגוון האפשרויות שיכולות להיות כאן, הנה כמה אפשרויות שניתן היה לראות כבר במהלך הקמפיין, שלא דרך האקסל…

  1. הגולשים הגיעו לאתר, אך בדף בו הם נחתו לא היה המבצע המדובר אלא תמונה של כמה סירי סולתם, הם יצאו מיד.
  2. התמונה קוממה אמהות רבות שחשו פגיעה בכך ששוב הציגו את האמא כמי שאחראית על קרצוף סירים
  3. אנשים ניסו לשלם אחרי שהוסיפו את הסיר לסל אך באג קטן באתר זרק אותם לדף אחר והם ויתרו על הרכישה.
  4. רוב הקהל שהגיע היה בגילאים לא רלוונטיים למרות מיקוד הגיוני בפייסבוק
  5. אתר אחר פרסם מבצע גדול יותר ונתן את האתר של סולתם להשוואה מול המוצר שלו.

ועוד ועוד…

ניהול קמפיינים הוא לא נקודה קטנה או זניחה במשפך השיווק שלכם, הוא בעצם המוח. הוא משקלל את סך האיברים ומחליט על הפעולה הבאה במשרד הפרסום, ובדיוק בגלל זה אסור לכם כבעלי עסקים להיות גם מנהלי הקמפיינים שלכם. לכם אין זמן להתעסק בנקודות האלו שדורשות התעמקות ולימוד יום יומי תוך הכרה של כלים חדשים ומתקדמים. אתם מתעסקים במוצר שלכם ונותנים לאיש מקצוע לנגן בכלי הנהדר הזה של מערכות הפרסום.

הרבה הצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *