יועץ שיווק

החלטתם להקים עסק או שאולי הגעתם לצומת דרכים בעסק הנוכחי שלכם ואתם לא יודעים מה לעשות? בשני המקרים הללו (במקרים נוספים), הפתרון הוא לפנות ליועץ שיווק.

מיהו יועץ השיווק ולמה אתם זקוקים לו?

כל עסק באשר הוא חייב לשכור את שירותיו של יועץ השיווק כדי למנף את העסק ולגרום להצלחתו. המטרה בייעוץ שיווקי היא לבנות אסטרטגיית שיווק שתגרום לעלייה משמעותית בביקוש המוצר או השירותים שהעסק שלכם מספק, מה שיוביל לעלייה במכירות וכך גם להצלחת העסק.

היועץ צריך להיות חיצוני לארגון, לראות את התמונה הכללית מחוץ לעסק לבחון אותו מתוך נקודת מבט אובייקיטיבית, מקצועית ושיווקית. יועץ חכם יתן לעסק שלכם כלים בהתם תוכלו להשתמש כדי להוביל את התהליך השיווקי מתחילתו ועד סופו, זאת בהתאם לתקציב הקיים. התהליך שהוא מוביל יימשך זמן שונה בכל חברה, הרי שכל מקרה לגופו, לכן יתכנו מקרים בהם תהליך הייעוץ השיווקי ימשך מספר פגישות בלבד ומנגד, יתכנו מקרים בהם התהליך ימשך לאורך כל חיי הארגון.

יועץ שיווק מגיע במטרה עליונה אחת בלבד והיא לגרום לפרודוקטיביות והתייעלות רבה לעסק שלכם מזו שקיימת היום, מתוך הגשמת החזון והחלומות של העסק מבחינה שיווקית.

תהליך העבודה עם יועץ שיווק יתנהל בדרך הבאה:

  1. הכרת ולמידת המערך השיווקי של העסק כפי שקיים היום וכפי שהיה בעבר.
  2. התבססות על פרמטרים שונים המאפיינים את הפעילות השיווקית של העסק.
  3. ניתוח פעילויות שיווקיות שונות של העסק.
  4. בניית תוכנית שיווקית מפורטת המותאמת באופן ייחודי לעסק הכוללת כלים שיווקיים שונים ליישום התוכנית, כמו: קידום מכירות, הכשרת עובדים, הפצה, שיתופי פעולה אסטרטגיים, הקמת מערכות טלמרקטינג, פרסום בניו מדיה ועוד.
  5. יישומה של התוכנית השיווקית החדשה על ידי העסק. בשל זה יועץ שיווק מלווה את הארגון ואת בעליו ועזרת ליישם את הכלים החדשים כפי שניתנו.

איך בוחרים יועץ שיווק?

מודבר בבחירה גורלית עבור העסק שלכם, לכן כדי להימנע מטעויות, הנה כמה טיפים לבחירת יועץ שיווק נכון:

  1. בקשו המלצות ואל תתביישו לדבר – העסק שלכם הוא פרי יצירתכם, לכן לפני שאתם מביאים אדם זר שישנה דבר או שניים בעסק שלכם, בדקו כמה שיותר פרטים על האדם, אספו כמה שיותר המלצות ובדקו כמה שיותר מעבודותיו.
  2. היו פתוחים לתהליכים שעלולים לקחת זמן – מאוד קל לעבוד בשיטת "זבנג וגמרנו", אבל יועץ שיווקי טוב עושה עבודה טובה ואיכותית כשהוא מעמיקה בפעילות החברה ולוקח את הזמן ללמוד אותה. היו סבלניים.
  3. בידקו מהי הצלחה עבורו – בקשו ממנו דוגמאות למטרות ויעדים שהציבו לו לקוחות קודמים ובדקו כיצד הוא מודד את הצלחת הפרויקט.
  4. בררו מה הניסיון שלו – לתינוק שלכם, לפרי היצירה שלכם, עסק בו השקעתם את כל כולכם מגיע הטוב ביותר, לכן חבל יהיה לגלות במפתיע ששכרתם אדם ללא ניסיון בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

מעוניין לדעת איך להכין מרק חם
מכפתור אחד בלבד?

השאר שם מלא וטלפון

דילוג לתוכן