הסוף של פייסבוק? ב-2022 הפרסום הממומן ימשיך לזנק

ענקית המדיה החברתית לא מפסיקה לפתח כלי פרסום יעילים שישאירו אותה בראש התוכנית השיווקית של כל ארגון. איך זה יקרה?
 

פייסבוק לא הולכת לשום מקום. אם היה מי שחשב שלוח המודעות הגדול בעולם, סליחה… הרשת החברתית הגדולה בעולם הורידה את הרגל מהגז – שיחשוב שוב. החודשיים האחרונים הוכיחו לכולם שפייסבוק עדיין שולטת בשיח האינטרנטי ביד רמה. אם זאת המסקנה החד משמעית, אז אין מנוס מלמקם אותה בראש התוכנית השיווקית בשנה הבאה.

סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שנערך באחרונה, מצא ש-55% מהעסקים עושים שימוש בפייסבוק למטרות שיווקיות. על זה שפייסבוק היא מובילה עולמית בתחום הרשתות החברתיות, אין עוררין. מה שהופך אותה לכזאת היא היכולת הפנומנאלית לייצר ולפתח עוד ועוד כלים עדכניים שמייעלים את זירות הפרסום שלה. אז במה פייסבוק תתמקד ב-2022? ולמה כדאי לכם להישאר מעודכנים? תעשו צ'ק אין.

סטוריס
היישום המנצח הזה עדיין ימשיך להיות פופולארי גם בשנה הבאה עם יותר ממיליארד סטוריס מדי יום. פייסבוק לא מוותרת על הכפתור הזה מכמה סיבות: 1. הוא נתפש בקרב המשתמשים כחדשות עדכניות המתרחשות בזמן אמת. 2. השיתוף הוא מיידי ושומר את החברים בעמוד מעודכנים כל הזמן. 3. הוא עובד חזק מאוד בסמארטפון. בקיצור, אף אחד לא הולך לוותר עליו בקרוב.

פייסבוק לייב
אמרנו שיתופים בזמן אמת? אז הנה עוד יישום שפייסבוק הולכת להשקיע בו בשנה הקרובה. אם בעבר רק מותגים היו יכולים לשתף בלייב – כיום כל פרופיל יכול לפתוח לייב ולהעלות לפיד. למעשה, פייסבוק מדווחת על 100 מיליון סרטוני לייב שעולים מדי יום והאלגוריתם נותן להם חשיפה גבוהה יותר. גם המעורבות בהם היא גבוהה בכ-180% לעומת פוסט רגיל. המטרה: להפוך אותו לערוץ שיווקי לארגונים עם תקציבים נמוכים. 

 

וידאו, וידאו ועוד וידאו
לפי כל התחזיות עד סוף 2022, תוכן וידאו יהוו 82% מתעבורת האינטרנט. מדובר בנתון גבוה במיוחד שבא לידי ביטוי בראשיתה של מגפת הקורונה – כשליש מהעסקים השקיעו בתוכן וידאו כדי לעורר עניין ושיח בפיד. האלגוריתם מצדו נותן עדיפות לסרטונים בחיפוש האורגני עם חשיפה הגבוהה ב-135% לעומת תמונה. 


צ'אטבוטים
הבוטים של פייסבוק כבר פעילים במענה לאפליקציית המסרים, אבל כעת מתחיל השלב השני בתוכנית: תכנות אישי ומותאם של הבוט כך שיחליף את כפתור שירות הלקוחות בעמוד. כיום פייסבוק מפעילה כ-100 אלף בוטים מדי חודש והמטרה היא להפוך אותו לפרסונלי ככל האפשר ב-2022. 


הוצאה גבוהה יותר על פרסום ממומן
נתחיל בנתון המדהים הזה: 93% מהמפרסמים בדיגיטל מפרסמים בפייסבוק. עכשיו תשאלו, לאן עוד יש לצמוח? ובכן, עוד יש. ההכנסות ממפרסמים מזנקות מדי רבעון ולא נראה שמישהו יכול לעצור את זה. האמת? למה לוותר אם שיעור החשיפה לכל מודעה בפיד גבוה ב-75% מפוסט רגיל? נכון, עדיין לא מדובר בטרגוט מושלם ולא מעט מפרסמים עדיין עושים שימוש לא נבון בכלי הפרסום של פייסבוק – אבל בשביל זה יש סוכנויות דיגיטל מקצועיות. גם המעקב אחר מסע הלקוח הולך להשתכלל ב-2022 עם השקה של כלים חדשים שיסייעו למדוד את ערוצי השיווק השונים.





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *